جمعه ؛ 30 شهريور 1403
23 مرداد 1397 - 09:17
تزریق شعار‌های انحرافی برای تغییر باور‌ها

تله تطهیر؛ بزک کردن آمریکا – شاه توطئه جدید برای رویگردانی مردم از نظام اسلامی

در هنگامه‌ای که دشمن با تشدید تحریم‌های اقتصادی درتلاش است تا اعتراضات اقتصادی مردم را سازماندهی و آن را به شورش‌های اجتماعی –سیاسی تبدیل کند، جماعتی در تلاش است تا از دل گلایه‌های برخی از اقشار کشور نسبت به وضعیت نامساعد و ناکارآمدی‌های فردی و جریانی، تطهیر همزمان آمریکا-شاه را کلید بزند.
کد خبر : 1275

پایگاه رهنما :

در هنگامه‌ای که دشمن با تشدید تحریم‌های اقتصادی درتلاش است تا اعتراضات اقتصادی مردم را سازماندهی و آن را به شورش‌های اجتماعی –سیاسی تبدیل کند، جماعتی در تلاش است تا از دل گلایه‌های برخی از اقشار کشور نسبت به وضعیت نامساعد و ناکارآمدی‌های فردی و جریانی، تطهیر همزمان آمریکا-شاه را کلید بزند. از یکسو ضرورت مذاکرات جدید با آمریکایی ترامپ را برای رهایی از مشکلات داخلی مطرح کرده و از سوی دیگر به صورت زیرپوستی و در قالب مقاله‌ها و گفتگو‌ها در رسانه‌های خود عملکرد رژیم شاهنشاهی را تحریف کند چرا که با آمریکایی‌ها روابط حسنه‌ای داشته است! نباید فراموش کرد که ماههاست کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی وابسته به این جماعت با انتشار پست‌ها و اخبار کذب تلاش می‌کنند تا دیدگاه منطقی شکل گرفته در جامعه نسبت به خیانت‌های رژیم پهلوی و توطئه‌های ضدانسانی آمریکا علیه مردم ایران را تغییر دهد. در ادامه به تشریح رویکرد این طیف سیاسی با توجه به برخی از تجمعات مشکوک در یکی دو شهر از کشور طی دو هفته اخیر خواهیم پرداخت.
هدف از تزریق شعار‌های انحرافی چیست؟
تزریق شعار‌های انحرافی، به تجمعاتی که ابتدا با هدف «اعتراض به وضعیت اقتصادی» و سپس با موج سواری ضدانقلاب به انحراف کشیده می‌شود، با این هدف صورت می‌گیرد که سمت و سوی شعار‌های مردمی از «ناتوانی افراد و یک جریان سیاسی» در برآوردن مطالبات مردمی به سمت «اصل نظام» کمانه کرده و در ادامه با «فراگیری شعار‌های انحرافی» این تصور جمعی در مردم بوجود بیاید که مردم خواهان تغییرات ساختاری در جمهوری اسلامی ایران بوده و نسبت به پیاده سازی مدل غربی (شبیه حکومت وابسته شاهنشاهی) اظهار تمایل می‌کنند در حالی که آمار مشارکت‌های مردمی در بیش از ۴۰ دوره انتخابات یا حضور مردم در ایام مناسبتی هر سال مانند سالروز ۲۲ بهمن،۱۳ آبان،۱۶ آذر و ۹ دی نشان می‌دهد که چنین ادعا‌هایی از اساس خلاف واقعیت است و چنانچه مردم گلایه‌های از وضع موجود دارند این اعتراض نسبت به ناتوانی افراد در برآوردن شعار‌های انتخاباتی – تبلیغاتی آنان بوده و شامل اصل نظام اسلامی نمی‌شود.
تناقض صفر و صدی
رفتار جریان مدعی اصلاح طلبی نسبت به پدیده‌ها و موضوعات دچار تناقضات فاحش است، به طوری که موضع این جماعت در مقابل نظام با جهت گیری آن‌ها در برابر نظام سلطه و حتی رژیم پهلوی، موضعی «صفر و صدی» است. به این معنا که آنجایی که درباره اصل انقلاب و آینده آن سخن به میان می‌آید تلاش می‌کنند از الفاظ و کلمات و عبارات بسیار ناامیدکننده و منفی استفاده کرده، اما آنجایی که درباره آمریکا یا متحد سابق آن در داخل (رژیم منحوس پهلوی) حرفی به میان می‌آید تلاش کرده ذهن جامعه را به این نتیجه برسانند که رابطه متوازن با آمریکا قابل امکان است و چنانچه ایران از مولفه‌های اقتدار خود نظیر موشکی عدول کند آمریکا قابل اعتماد است و دیگر اینکه رژیم پهلوی بااعتماد به آمریکا توانست شرایط مساعد اقتصادی را برای جامعه آن روز رقم بزند! و مردم را به این باورند برسانند که خیانت‌های رژیم شاهنشاهی خدمت بوده است! در شرایطی که آمار متقن چنین ادعایی را رد می‌کند.
تطهیر شاه و آمریکا برای عبور از انقلاب
«سیاه» دیدن عملکرد نظام اسلامی و آینده آن و در مقابل «سفید» دیدن کارنامه رژیم پهلوی و ایالات متحده در مواجهه با ایران را می‌توان در رفتار‌های این جریان داخلی در شهرآشوب‌هایی که علیه نظام اسلامی طراحی کرده اند مشاهده کرد. جریان مورداشاره با پیوندخوردن با ضدانقلاب در غائله‌هایی که علیه نظام سازماندهی شده است (نظیر فتنه سال ۸۸ یا آشوب‌های دی ماه سال ۹۶ یا شبه شورش‌های پراکنده دو هفته اخیر در یکی دو شهر) تلاش کرده تا با شعار‌های ساختارشکنانه هم وضعیت جامعه اسلامی را بغرنج نشان داده و هم به صورت همزمان رژیم منحوس پهلوی و آمریکا را تطهیر کند. در غائله دی ماه سال گذشته تلاش شد، بدون توجه به مطالبات اقتصادی مردم و با گسیل دادن دسته‌ای از افراد نفوذی در بین مردم، شعار‌های اقتصادی را به حاشیه رانده و به گونه‌ای وانمود کنند که انگار جامعه با پس زمینه «گسترش روابط یکسویه با آمریکا» از سیاست‌ها و عملکرد رژیم شاهنشاهی پهلوی حمایت می‌کنند! سمت و سوی شعار‌های انحرافی در تجمعات دی ماه سال گذشته را نیز نیکی هیلی نماینده رسمی ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل از تریبون این سازمان تکرار می‌کند، وی با تکرار یکی از شعار‌های انحرافی در اغتشاشات سال ۹۶ می‌گوید که سازمان ملل باید با صدای بلند از اعتراضات داخلی ایران حمایت کند چرا که آن‌ها شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می‌دهند. نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین می‌گوید، «آمریکا می‌خواهد صدای مردم ایران را رساتر کند و قصد ندارد دیگر در قبال این اعتراضات سکوت کند!» در هفته‌های اخیر نیز که مشکلات اقتصادی جامعه بنابه دلایل مختلفی از جمله ناتوانی دولت در برآوردن مطالبات مردم، افزایش یافته و اجتماعات پراکنده‌ای در یکی دو شهر کشور شکل گرفته است، تلاش شده تا با ابزار رسانه (اعم از رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی و رسانه‌های فارسی زبان بیگانه و اپوزسیون خارج نشین و حتی سازمان تروریستی منافقین) به سمت سفیدنمایی رژیم پهلوی و سیاه نمایی سیاست‌های نظام اسلامی در مواجهه با آمریکا هدایت کنند. سبقه سیاسی این جماعت در به انحراف کشاندن مطالبات مردمی کماکان ادامه دارد و از چنین روشی سلطنت طلبان خارج نشین حمایت‌های رسمی می‌کنند به طوری که ربع پهلوی بار‌ها به تلویح و تصریح تطهیر رژیم محنوس پهلوی را مورد تایید قرار داده است.
سرکوب دستاورد‌های انقلاب سرپانگه داشتن شعار‌های انحرافی
«سرکوب دستاورد‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی، دفاعی، پزشکی، هسته‌ای و سایر حوزه ها»، «سیاه نمایی علیه نهاد‌های انقلابی» و «تیره نشان دادن آینده نظام و انقلاب اسلامی» از ثابت‌ترین کارکرد‌های این جریان سیاسی در طول سال‌های گذشته بوده است و در هفته‌های فعلی نیز زمینه بروز و ظهور آن پدیدار گشته است. تطهیر «غرب» و «رژیم پهلوی» دو بعد ثابت از رفتار جریان هواخواه لیبرالیسم در داخل و رسانه‌های بیگانه فارسی زبان است و هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد کمااینکه امروز بعد از ۳ سال نقض مکرر توافق هسته‌ای توسط آمریکا و خروج کشور از آن همچنان رفتار این کشور تطهیر و به صورت زیرپوستی سیاست‌های رژیم پهلوی در تبعیت از غرب مورد تحسین قرار می‌گیرد. انگار نه انگار که ایالات متحده طی ۴۰ سال بدترین و سیاه‌ترین تحریم‌های ضدجامعه ایران وضع کرده و همیشه با زبان تحکم و گستاخی با مردم کشورمان سخن به میان آورده و بار‌ها آن‌ها را تروریست مورد خطاب قرار داده است. انگارنه انگار رژیم پهلوی توسعه کشور را فدای حرف شنوی مطلق از آمریکایی‌ها کرد و هیچ گاه مردم ایران نتوانستند از فقرمطلق خارج شوند. به گونه‌ای که در اواخر سال ۱۳۵۵ که درآمد نفت تنزل پیدا می‌کند بی توجهی به وضع معیشت روستاییان و غفلت از کشاورزی، منجر به مهاجرت گستردة از روستا به شهر می‌شود و فقدان امکانات و عدم بسترسازی لازم، بیکاری و فساد را افزایش داد و فقر و حاشیه‌نشینی و تبعیض را بدنبال دارد. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود به بزک کردن خیانت‌های رژیم منحوس شاهنشاهی پرداخته و می‌فرمایند: «جبهه مقابل نظام اسلامی سعی می‌کند چهره خاندان خبیث و منحوس پهلوی را بزک کند. می‌خواستند حرکت اسلامی را با ایجاد فتنه منحرف کنند. نتوانستند نسل دوم و سوم را از انقلاب رویگردان کنند. ۹ دی را همین جوانان به وجود آوردند» این بخشی از سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دی ماه سال ۹۳ است؛ مقطعی که مثل امروز جریانی در داخل کشور با همراهی رسانه‌های فارسی زبان وابسته به غرب تلاش می‌کرد عملکرد رژیم پهلوی را تهطیر کند و جامعه را به این باور برساند که این رژیم کارنامه قابل دفاعی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارد.»
برچسب ها: آمریکا شاه تطهیر

ارسال نظرات